Alla inlägg den 10 juli 2009

Av toraviola - 10 juli 2009 22:51

Snart kan man köpa "min vän författarens" bok! http://www.litenupplaga.se/443 Det blir en hedersplats i bokhyllan förstås.


Efter ett par säsongers mer eller mindre misslyckade försök att så frön och få grönsaker och blommor att växa upp och trivas har jag förstått att mamma i alla år utfört mirakel på sin kolonilott. Tänk vad hon kan! Hon har nog vissa förhoppningar om att det ska visa sig att äpplet trots allt kanske inte fallit så lång från päronträdet för jag har även i år fått tomatplantor och basilikaplantor av frön som hon dragit upp. Nog växer de, men bladen gulnar (s t o r  hink, sade hon, men jag har nog snålat ändå). Det ska visst vara busktomater, men de växer värre än Törnrosas häck i norrfönstret. Hur det än blir med skörden så doftar det ljuvligt av tomatplanta när jag plockar bort torra blad. Bilden avslöjar att mina fingrar nog kan bli grönare...



Ovido - Quiz & Flashcards