Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av toraviola - 29 oktober 2010 22:58

av en arbetskamrat med större kulturkompetens än vad jag har om att Esperanza Spalding skulle spela på konserthuset om sisåsdär två månader. Så, köpte två biljetter och tänkte att om den frijazzskeptiska sambon inte vill haka på så fanns det säkert någon annan. Och jag har aldrig varit i konserthuset, det är ett bra tillfälle. I morgon är det dags, och eftersom jag inte fått ett definitivt nej från sambon så får han följa med.


Arbetskamraten tidigare idag: "Det blir min 11-åriga dotters första jazzkonsert. Jag hoppas det går bra." Sambons kommentar alldeles nyss: " Det blir MIN första jazzkonsert!". Någon  minut senare: " Jag har hört att hon är extremt begåvad. Det bådar inte gott." Jag tycker iallafall att det ska bli kul! Mindre skeptisk var han när han fick denna läckra lunchpasta:

  

Ovido - Quiz & Flashcards