Alla inlägg den 2 januari 2010

Av toraviola - 2 januari 2010 00:02

En riktigt god fortsättning på det nya året önskar jag er alla!

En nyårshelg på den skärgårdsö vi besökte skulle vara en dröm för de flesta hundar. Inte en endaste smällare hörde vi, inga fyrverkerier syntes till under hela helgen! Tvåtimmarsresan med Waxholmsbåten var inga problem för C. Inom en minut låg hon under bordet på sin filt (efter att snabbt ha insett att medpassagerarhundarna inte var något att bry sig om, så blev det både på dit- och hemresa).

"Nyss ilandstigen, vad väntar här?"

  

"Ah, vilken utsikt vi kommer att ha!"

  

"Lite synd att soffan inte var till för hundar. Men det löste sig ändå. Att man är en ståtlig byracka på 25 kilo behöver inte betyda att man inte kan vara knähund. Tolvslaget brådskar inte, ligger bra här hos den trevliga värdinnan!"

   "Dagen efter var alla med på en trevlig tvåtimmarspromenad runt ön. Hav, sjö och skog hanns med. Mördarsvanarna bryr jag mig inte om trots varningsorden. Jag äter mycket heller lite vintergräs."

   "I skogen fanns fullt med spännande luktspår. Ville gärna bevisa att jag visst skulle funka utmärkt som jakthund, och då få bo kvar hos värdparet som tyckte att den egenskapen var det enda som saknades hos mig. Men min permishusse och permismatte sade att det inte alls gick för sig att gå lös. Mot reglerna..., hm så dumt!"

  

"Efter en skön helg passar det bra att sova bort båtresan hem. En filt under ett bord är allt som behövs. Zzzzzzzzzzz"  

Ovido - Quiz & Flashcards