Alla inlägg den 10 april 2010

Av toraviola - 10 april 2010 23:25

Tillbringade en eftermiddag på Nordisk trädgårdsmässa med mamma och B. Bra att ha kunniga människor med sig när man är trädgårdsnybörjare. Det gick ju inte så bra med förra årets fröförsök. Men nu har jag laddat med knölar, lökar och sticklingar och hoppas att det ska funka bättre. Jag var inte lika överväldigad detta år, men det fanns en hel del fina miljöer och idéer att inspireras av. Årets tema är kärlek och bröllop (gissa varför!) Min favoritdetalj var nog detta, tanken "på en bädd av mossa" far genom mitt huvud.

En ny insikt var att orange är en fantastisk färg. I vanliga fall brukar jag falla för svala färger som grått, lila, rosa. Montern Trädgårdsdesign var underbart vacker och just den här bilden visar kanske inte riktigt hur fint det orange kan vara, men det blev bästa fotot så det får bli så.  

Utställningens andrapris är dock rena sinnebilden av hur jag skulle vilja ha det. Ren torparlycka! Oranga dahlior i potatislandet, så får det åtminstone bli.

  

Det dukade bordet i svala färger gör mig också pirrig. Tänka att slå sig ned där för en måltid med vänner... Ack ja, det är inte lätt att välja.     

Ovido - Quiz & Flashcards