Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Besvarade känslor

Av toraviola - 5 oktober 2009 22:39

Oj, oj, jag är alldeles förälskad i den lockhårige gossen med de snälla ögonen nedan! Ett långt, gott liv har satt sina spår. Supervänlig, lydig och kelig. Inte ens gruffande hanhundar var något T brydde sig om. På söndagspromenaden på Sörmlandsleden vägrade han att gå framför mig om sambon gick först med honom i kopplet. För att vara säker på att jag inte kom bort försökte han gå bakom mig (längst bak). Höll jag i kopplet gick han gärna först. Lite märkligt beteende, men jag kunde inte låta bli att känna mig lite smickrad. Kyss

  

Här blev det bråttom uppför stenen. Vad gjorde människan för sig själv långt borta? Bäst att kolla FORT. Sambon hade svårt att hänga med.

  

Kan man annat än bli totalt harmonisk när man ser honom så här? 

  

Jag tror att det var lika tufft för oss båda när jag lämnade tillbaka T i morse efter helgpermis tillsammans. Våra senaste helghundar har fått nya hem väldigt fort, och det borde också denna stiliga curly coated retriever få!

 
 
Ingen bild

agn

6 oktober 2009 10:58

där ser man, det är kanske en sån ni ska ha? gillar du lockigt finns ju oxå vattenhundarna, som verkar trevliga och sociala.

 
Ingen bild

toraviola

6 oktober 2009 22:12

Lockiga har jag aldrig tänkt något särskilt om - förrän nu :-). Schäfer är Rasen, men sen finns det ju trevliga Individer också. Och förstås andra trevliga raser. Hm, hur man än vänder sig finns oändliga möjligheter!

 
Ingen bild

Borzita

11 oktober 2009 12:10

Åhh, vilken vacker kille, (om man nu kan säga så om killar) han har verkligen snälla, mjuka ögon.
Sådär avslappnad som han ligger brukar mitt gäng också ligga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av toraviola - 3 april 2011 12:58

Vi har haft den sista helghunden (för den här gången). Det känns vemodigt och lite konstigt, men samtidigt ska det bli fantastiskt roligt att ha En Alldeles Egen Hund! Stort tack S (nedan) och alla andra omplaceringshundar för den här tiden!      ...

Av toraviola - 9 mars 2011 22:44


Fiket på vanliga permishundssöndagsrundan var stängt. Renovering bara, hoppas vi. Men vårsolen värmde så vi satte oss ett tag och njöt av sol, värme och utsikt över Mälaren (väl?). S, ridgeback-schäferblandning kopplade av med oss - ett tag. Det känn...

Av toraviola - 2 mars 2011 22:37

Nu har hon hittat hem, men under fyra helger har vi haft en förtjusande trevlig, mjuk och väluppfostrad amstafftik på besök. Promenader, mat och buffa ihop en kuddhög i soffan att trona på hörde till höjdpunkterna. Lite mys också förstås, men F var i...

Av toraviola - 19 december 2010 22:33

Helgens permishund blev pudel på återbesök. Men nu med skadad tass, så det var strut på inomhus och korta rastningar med hal strumpa som gällde. Snälle A var mycket tålmodig trots stygn i tassen och uppsvullen tå. Medicinerna åt han snällt och vi fic...

Av toraviola - 4 december 2010 22:50

Ny permishund, vit storpudel som försiktigt kollade in det nya stället som han hamnat på. Och sedan sov han. Han verkar mjuk och försiktig, är lyhörd för kroppspråk och tonfall men kan inte ett enda kommando. Inte ens sitt.   Pälsen ser ut som en f...

Ovido - Quiz & Flashcards